Work work work

Jag skulle behöva ett jobb, hela Sveriges system har gått i botten sen moderaterna tog plats på tronen. Unga får knappt några jobb eftersom vi saknar erfarenhet, och får vi mot förmodan ett jobb så finns det en fördel för arbetsgivarna att avskeda oss efter 6månader (tror jag att det är) istället för att ge oss fast jobb. Sen får de även betalt för att ha praktik arbetare, så då satsar de på erfarna, äldre till de fasta jobben och ger oss unga jobb utan lön. Det kan man inte leva på så hur ska man göra?

Dessutom kan du inte stå på egna ben förrän du skaffat jobb (eller studerar), för utan jobb får du inte en lägenhet. Och det är faktiskt ett stort steg att flytta hemifrån, det känns hemskt att jag bor hemma hos mamma och pappa igen, jag vill bo i en egen lägenhet (eller ja, med Ludwig).

Försöker få tag i så många nummer från vänner och bekanta till jobb som möjligt, men jäklar vad mycket svårare det är än man tror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0