Snökaos och prinsess väckning

Hela Sverige verkar ligga i dvala, det är snö överallt, det isar till i hela kroppen trots ytterkläder av ull. Och jag halkade första gånger detta året (och även förra året) idag, på korsvägen mitt i Göteborg. Men jag klarade mig. Hade haft lite otur om det kommit en spårvagn dock, för jag ramlade just i spåret. Snö är inte längre så kul.

Dagen började bra i alla fall, vaknade upp brevid prinsessan, gick upp och åt frukost, sedan hade jag blivit tillsagd att jag skulle väcka henne vid halv 10 genom att låta så mycket att hon inte kunde sova. Ja, det låter enklare än det var. Jag brötade runt som en galning, prasslade i saker och dunkade i saker men inte vaknade hon av det, så till slut fanns det inget annat att göra än att sätta på kvarteret skatan och sätta datorn på henne. Då sprattlade hon till liv igen!

Dagen vände dock till en kaosig eftermiddag, men men livet kan inte alltid vara lekande lätt.



Te och räkmackor är mums på morgonen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0