Köpstopp i februari

Det blir nog en rätt tuff månad framöver, jag och en kompis har satsat om att ha en både köpfri och alkoholfri månad, en månad där vi inte konsumerar det enda tillåtna att konsumera är:

  • Mat
  • Fikabesök
  • Nikotin och koffein
  • Möjligen någon kulturell sak som kostar pengar
Vi får inte heller låta någon annan köpa drinkar, saker till oss, det är fusk. Inte heller inträde till ställen är okej, isåfall måste man komma in gratis eller gå på hemmafester - nykter. Fasr det svåraste för mig är helt klart att inte kunna shoppa, jag handlar onödigt mycket saker, så det är väll bara bra att jag tar tag i mig och börjar spara mina pengar som jag säger att jag ska. Undrar bara vem som vinner, om nu någon vinner? Jag eller Ludwig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0