Att lära sig

Varför kan jag inte få in i huvudet vilken tryckteknik som gör vad, vilken som har vilken sorts tryckplåt/kliché eller laser. Varför ser jag inte logiken i det hela? Och varför har jag mycket enklare att komma ihåg roliga saker som vad en horunge är, eller varför inte en dubbel horunge! Haha, ja det är verkliga uttryck. Vad horunge betyder? Det betyder att man har ett ord på en ensam rad, och det är något väldigt, väldigt fult och oacceptabelt, oj vad petig man blir efter att ha läst lite typografi, men det är mycket intressantare än tryckteknikerna. Det är ju trycket som intresserar mig, inte hur man trycker trycket. Åh tenta here I come.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0