Lucia

Glad Lucia, nu närmar sig julen med stora, stora steg. Det går snabbare än man väntar sig tycker jag, men jag älskar det för snart är jag hemma igen och då finns det mycket som ska hinnas med. Men idag blir det till att fira Lucia genom att samtidigt fira att jag är frisk (äntligen!). Så ska promenera iväg till affären och köpa lussebullar snart.


Kommer ihåg Lucian när jag gick i 6an, jag hade feber, ont i halsen och var förkyld dessutom hade jag varit på någon teater kvällen innan och knappt hunnit sova något. Jag kom lite försent till kyrkan där resten av min klass var och fixade i ordning sig, jag bytte om snabbt som attan och insåg sedan att jag var den enda som stack ut - alla hade smalt silver glitter. Vad tror ni då jag hade? Riktigt tjockt guldglitter, men jag struntade i det för det var dags att gå upp på scen, allt gick som galant tills... jag svimmar! Jag hade andats in ångorna från ljuset utan att jag märkte det, själv insåg jag inte att jag var avsvimmad, jag trodde att jag stod och väntade på att tjejen jag skulle gå ut med skulle komma, men i min dröm kom hon aldrig. Haha. Sedan ville alla vara hjälten, så ska man tro på alla så var det kanske 15 personer som var den som fångade mig när jag ramlade ihop. Ganska ologiskt? Denna lucian ska bli bättre!



http://pipmugg.files.wordpress.com/2007/12/lucia.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0