Döende flicka på spikar

Vaknar, ännu en morgon med dunka dunk huvud och kalla kårar längs ryggraden.

"Kan det inte bara vara över nu?" Går ner för trappan "fan fan fan fan fan" funderar över hur folk pallar  att ha huvudvärk till vardags, nu har det dock gått för många dagar för att jag ska vara glad att jag bara får det vid sjukdom.

Försöker tänka positivt "6 dagar tills jag slutar skolan, jullov nästa!" men i samma veva poppar alla måsten upp, idag är det en kursdag som är obligatorisk, som handlar om självförtroende. Jag hade velat gå på den. Men jag tror inte resten av klassen hade uppskattat det. Så ryker mitt betyg nu? "Dumma dumma influensa, jag som inte ens trodde på dig först."

Får ett sms "Orkar du komma hem då?" med syftet på jullovet. Jag känner mig som en döende flicka på spikar. Om jag inte kan komma hem så ramlar jag. Jag ska komma hem punkt slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0