Christmas

Jag räknar ner dagarna till den 16 december, då sätter jag mig på tåget hem till Göteborg igen, hem till Ludwig, familjen och vännerna. Jag älskar allt vad julen innebär, denna julen blir dock lite annorlunda, det blir (nästan) inga julklappar för min eller min familjs del. Varför? Ja det undrade jag med först, men jo det är för att det är onödigt mot klimatet att köpa massor av saker som man sedan knappt använder. Jag som älskar både att ge och få julklappar. Synd. Men jag har köpt julklappar till min älskling och även en liten sak till hans mamma. Till min familj kan jag inte köpa något, de kommer inte ta emot det, så istället ska jag baka, baka och åter baka. Det blir pecannötskolapaj, olika sorters fudge (choklad, vanilj, lakrits och julig) och macarons. Visst låter det gott?


Foto: Jag

Bilden är tagen utanför min kusins grannes hus, hela huset, trädgård och tak var fullt av pynt, behöver jag ens påpeka att den är tagen i USA? ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0